Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.10.2009 15:07 - Ей, пенсионерите, я, марш на работа!
Автор: realist Категория: Новини   
Прочетен: 24116 Коментари: 37 Гласове:
2

Последна промяна: 29.10.2009 15:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Марш на работа!   Министрите спорят за идеята пенсионната възраст на жените да стане 63 години. Единият отново не е съгласен, поне докато икономиката не се възстанови, и казва, че предложението е неприемливо, но казва и..., че не може да коментира предложението на другия. Идеята е след тригодишен преходен период, т.е след края на 2012 година, жените да придобиват право да се пенсионират на 63 години. Не само това, подготвят се и стимули за хората, които ще продължат да работят и след пенсиониране. Ще има бонуси под формата на надбавки, като всяка година работа след пенсия ще се стимулира. Явно и жените, въпреки споровете, ще придобият право (бих го нарекла задължение, а не право!) да се пенсионират на 63 години. Как ще работят на тази възраст и жените, ще им обяснят мъжете, но на мен не ми е много ясно, като имам предвид здравословното състояние на повечето възрастни хора у нас (и не само на възрастните, но това вече е друга тема). Не знам. Не разбирам. Разбирам друго. Трябва да работим. Ще работим, щом трябва. За да запълним дупката в бюджета, дупката в НОИ, или едни други, по-реални дупки - тия от по метър на два... Ще работим, но как? Ето така:
Годината е 2015... примерно...
imageЖената от години спеше по 3-4 часа на нощ. Като повечето възрастни. Стана в 4.00 часа. За час и половина успя да се измие, облече и нахрани; да си премери кръвното, да си изпие лекарствата, да намотае ластичния бинт около възлите и буците, които представляваха бившите й еластични вени на краката й; да си запише на бележки какво трябва да свърши днес в работата си - сутрин мозъкът й беше най-свеж, и да тръгне към спирката. Още половин час й беше необходим, за да стигне, куцайки, до нея и около половин час - да почака автобуса. Ако имаше късмет, щеше да се качи на първия, ако не - щеше да почака още половин час.
Застана на спирката и се замисли. Вече беше 6.30 часа сутринта. Можеше и да стигне навреме за работа, ако задръстванията не са големи.
Не успя да се качи на първия дошъл автобус, изтикаха я по-силните. Стана 7 часа, а тя вече беше уморена като пребито псе. Как ще издържи до края на работния ден? Добре, че след няколко месеца е 63-ят и рожден ден, който ще й осигури заветното пенсиониране. Само да устиска дотогава. И да не вземат наистина да увеличат границата до числото 67, както се говореше преди почти две години. Това вече няма да може да издържи. Ще се метне под автобуса. Той дойде и тя се качи - мачкана, бутана, настъпвана, притискана на път за работата си.
imageМъжът стана към 5.00 часа. Облече се бързо, избръсна се с треперещи ръце, поряза се на няколко места - не обичаше електрическите самобръсначки и не можа да свикне с тях. Хапна попарка със спуканото чене, после се изми и сложи официалното си чене, здравите си очила и проми катетъра си. Изпи съдоразширяващите и оросяващите мозъка лекарства, забрави тези за артрита, но пък този път не забрави да сложи слуховия си апарат. Взе подпрения до входната врата бастун и бавно тръгна за работа. Оставаше му само година до пенсионирането - все ще я избута някак, а после ще си поживее. Както се полага на възрастта му - спокойно, сигурно и с много развлечения.
Така ще работят възрастните ни и болни родители. Аз не познавам здрав възрастен човек, а познавам изключително много хора. Сигурно само около мен възрастните са болни или болнави. Другите са здрави като камък и силни като млади бичета. Само се преструват на болни, за да си правят другарските срещи при джипито...


imageЗатова - ей, пенсионерите, я, марш на работа! Ако трябва, правителството и памперсите ще ви осигури (на преференциална цена), вие само работете!...

Мария ФИЛИМОНОВА


Тагове:   марш,


Гласувай:
2



1. анонимен - ще дойде и тяхното време
29.10.2009 15:56
Сега ние сме на правата линия,утре тези,които са на по-горната!А мястото ни по долу не се различава
нито за нас нито за тях!. Ще стартираме везависимо от положението си.Нека помислят: 60,63 или.........
цитирай
2. анонимен - Гавра с труп
29.10.2009 16:12
Това е отвратително! Възрастните хора и те да се включат в изхранването на мангалите и увеличаването на приходите на определени лица при източването на ДДС-то и бюджета. Племенниците и моите деца израснаха гледани от майките си, защото бабите им работят и нямат отпуска! А децата искат да ядат, искат дрехи и не на последно място учебници и играчки. Става верижна реакция : бабата работи, за да има храна за децата и майката трябва да работи, но няма кой да гледа децата - късо съединение. Семействата остават без деца ( не говоря за мангалите ). Нацията умира - и тя става труп!
цитирай
3. realist - Бих казал и подигравка
29.10.2009 16:55
Вече 24 години работя и ми остават още 23. Дори и не мога да си представя, че ще се пенсионирам. А кой знае?! Всъщност пенсионното ми решение докато пристигне може и да погаси разноските по некролога в Дома на покойника. Но сумата няма и да ми стигне. Защото докато остареем, броят на младите и работещи българи ще е толкова малък, че колкото и осигуровки да сме внесли днес пак ще получаваме нищожна пенсия. Просто няма да има достатъчно работещи, които да дават достатъчно пари. Очаква ни демографски срив.
цитирай
4. artanis - realist
29.10.2009 18:31
Ти си един истински песимист. След като държавната пенсионна система се срути, ще останат частните пенсионни фондове, т.е. твоите спестени пари си остават за теб и твоите наследници.

поздрави:
цитирай
5. realist - OK
29.10.2009 20:07
Да нямаш впредвид ДЗПО? Всъщност то се разиграва на Фондовата борса и ако пенсионния фонд фалира това означава, че и държавата няма да ти поеме вноските, които си внасял. Не си ли гледал преди 2 или 3 години стачката в Англия. Там се бяха съблякли голи и протестираха за загубените си пари. Но държавата не пое никакви ангажименти спрямо тях. Та не знам за какви частни пенсионни фондове говориш.
цитирай
6. artanis - Не е точно това за което говоря
29.10.2009 20:29
Защото това е задължително. Осигуряването трябва да бъде доброволно и да прилича на спестовен влог (по-точно на инвестиция в портфейл от финансови инструменти). От тук нататък, твоя е отговорността да си избереш фонд за който мислиш, че няма да фалира.

Ако не обичаш риска, може да инвестираш в депозити, злато или недвижими имоти, твоя си работа. Държавата трябва да стои настрани.
цитирай
7. анонимен - MERI
29.10.2009 21:30
На 55 години съм и скоро като разговарях със съседки на 70-80 години ,че те са пенсионерки точно от 55-годишна възраст,те много се зачудиха и викат,ама ти си млада -работи...Така,че на чужд гръб и сто тояги са малко...Не им се сърдя,да са живи и здрави...Но толкова млади хора в активна възраст са без работа...Затова бягат в чужбина...Каква развита икономика ще правим със старци...Във властта има много старци,които не изпускат кокала,затова коват такива безумия...


цитирай
8. artanis - 7
29.10.2009 22:45
Илюзията, че старите трябва да се пенсионират, за да дадат път на младите прилича на илюзията, че чрез преразпределение ще бъде постигнато материално благополучие.

Истината е, че една успешна идея за бизнес може да дойде както на българин, така и на циганин, както на мъж, така и на жена. Както на млад човек, така и на старец.
цитирай
9. анонимен - Поредната простотия на министрите
30.10.2009 00:19
Тези министри само се говорят хей така,колкото да не заспят.И къде ще работят тези пенсионери ако не е тайна.След 50г.-нито един работодател не иска й да знае за такъв кадър.В обявите е пълно с възрастови ограничения -от 25 до 45 годишна възраст.Аз съм на 51 години с висше образование и 1 година вече съм на борсата.Непрекъснато си търся работа -директно и чрез интернет и само като разберат годините ми,любезно се усмихват и отказват.Дали пък тези на 63 години няма да имат по-голям шанс от мен?
цитирай
10. анонимен - мед.сестра
30.10.2009 07:57
господата и госпожите депутати седейки си в депутатските кресла могат да изкарат там до 80 години.искат ли те да ги обслужвам аз на 63 години като отидат в здравно заведение ,особенно в интензивните сектори на болниците?едва ли ще ми отговорят положително.
цитирай
11. анонимен - Аз съм на 36
30.10.2009 08:48
не вярвам да оцелея до 63 за да се пенсионирам, ако до тогава не вдигнат пенсионната възраст на 80 примерно
Правителстовото трябва да спре да се гаври с нашите родители.:(
цитирай
12. анонимен - kaka vili
30.10.2009 09:01
na puk 6te giveem pensionerite za6toto balgarskijt pensioner ne hodi po sveta a pomaga na dezata sipensionerite ne polu4avat ni6to darom . nie sme si go zarabotili
цитирай
13. анонимен - pensioner
30.10.2009 09:06
6te sadj domati i pak 6te ocelej
цитирай
14. анонимен - политиците изветряха
30.10.2009 09:13
анонимен написа:
Тези министри само се говорят хей така,колкото да не заспят.И къде ще работят тези пенсионери ако не е тайна.След 50г.-нито един работодател не иска й да знае за такъв кадър.В обявите е пълно с възрастови ограничения -от 25 до 45 годишна възраст.Аз съм на 51 години с висше образование и 1 година вече съм на борсата.Непрекъснато си търся работа -директно и чрез интернет и само като разберат годините ми,любезно се усмихват и отказват.Дали пък тези на 63 години няма да имат по-голям шанс от мен?

спокойно,младите ще избягат от тази КРАДЛИВА държава,и ще се открият куп работни места за възрастните. и тогава да му мислят политиците,които ще бъдат обслужвани от старци с деменция. ... - отива политика да си внесе парите в банката,и изкукала служителка му ги превежда в друга сметка - КЕФ !!!!
цитирай
15. анонимен - хах
30.10.2009 10:35
По сексистки коментар от това рядко се среща... При положение, че от десетилетия жените претендирата за ПЪЛНО равенство с мъжете е крайно време да го постигнете ... освен това традиционно продължителността на живота на жените е по-висока от тази на мъжете, защо да не прекарете още някоя и друга година на работа ?

А който иска и може да се пенсионира по-рано да е жив и здрав...
цитирай
16. анонимен - айде стига бе
30.10.2009 10:45
Artanis, ако не си глупак, то или работиш/управляваш частен пенсионен фонд или си мрачен и злокобен човекомразец (добре платен от НЯКОГО, разбира се) -умник от Института за пазарна икономика.
цитирай
17. анонимен - Гадост! Горките хора! А ние младите ...
30.10.2009 10:55
Гадост! Горките хора! А ние младите хора ще стоим без работа, защото работните места са заети от бабите и дядовците ни! Простотия до шия! Баба ми ще крета с бастуна към офиса и ще се моли асансьорът да не е развален, че докато си стигне до стаята половината работен ден ще мине, а аз ще се чудя цял ден какво да правя и по-лошото от къде да намеря пари да си платя тока.
А сега нещо специално до анонимен 15. А замислял ли си се, че жените всъщност работят на две места? Веднъж в офиса и веднъж у дома. Защото ти се прибираш след работа и сядаш пред телевизора, защото си страшно уморен, а жена ти след работа трябва да търчи до супера, после в къщи и да почва да готви, щото благоверния й ще се върне гладен. Тя не е ли уморена? Уморена е. Ама няма, кой да я посрешне на вратата с думите: "Скъпа вечерята е готова!". Ами децата? Кой ще се погрижи за децата? Пак тя, нали? Ами чистенето, а прането? Все тя е отговорна. Да, вярно има и свестни мъже, коrто помагат, но повечето не. И така години наред. Я малко се замсили. Има дни, когато се прибирам направо смазана от умора, обаче на мен почивка не ми се полага. Не и преди да сготвя нещо. А просто искам да се добера до леглото и да не стана до другата сутрин. Но кой ме пита. Дъщеря ми иска да й помогна с домашното, съпругът ми иска топла храна за вечеря... и аз трябва да съм там, на разположение, ако ще и да заспивам от умора. Така, че когато вие започнете да се грижите за дома и децата колкото нас, тогава и ние сме съгласни да работим до същата възраст.
цитирай
18. анонимен - кристина
30.10.2009 10:56
Здравейете на форума,
за съжаление, както изглежда държавата ни ще се крепи единствено на старци и пенсионери. Това което един пенсионер заслужава обаче, не е удължаване на годините за работа, а спокойствие и сигурност на стари години.
Държавата трябва да помисли как да върне младите хора от чужбина, и да разчита на потенциала им с години напред, да създаде нови закони за работодателите, с които да се плащат по - големи заплати за да имат стимул младите да се развиват, да създават семейства, да са щастливи тук в собствената си родина, а старите да са си щастливи със старините си.. Не мога да ги разбера управляващите, толкова ли е трудно да се прозре простата истина и да се осъществи това на практика???
цитирай
19. анонимен - До 17 и 18
30.10.2009 11:28
Има логика в това,което казвате.Най си е добре да върнат старото положение-жените да се пенсионират на 55 години,а мъжете на 60.И ако желаят -нека си намерят начини за допълнителни доходи,но да имат сигурност с мизерната си пенсия до някъде.Но управляващите не мислят така.Увеличението на възрастта за пенсиониране има своята цел,изхождайки от факта за средната продължителност на живота.Т.е.-малко хора ще я доживеят,а от там и по-малко пенсионери и по-малко средсва от пенсионният фонд.А младите нека не се сърдят на по-възрастните.Времето лети неумолимо и един ден и те ще дойдат на това положение.И друго.Ние в по-зрялата възраст имаме достатъчно опит за работта която вършим.Познаваме отлично нормативната база,която се изисква в работата.Младите разчитат на това,че като започнат работа все някой ще се намери да ги обучи и да им помага.Да,но не винаги е така.Ще им дам пример.Кандидатствах в данъчна служба,за данъчен инспектор.Естеството на работата не ми беше понятно.Одобриха ме като кандидат на база образователен ценз и стаж.Но с уговорката-сядаш на работното си място и не питаш никой и за нищо.Длъжен си да знаеш.Естестено се отказах. И до някъде бяха прави.По никакъв начин младите не бива да се сравняват с по-възрастните,защото им липсва много като знания за нормативната база за минало време/а тя е необходима/.Далеч съм от мисълта да се хваля,но ми беше омръзнало да вървя подир млади кадри и да отстранявам грешките им,трупани с години.
цитирай
20. rpatel - Анонимен 19. И е вяно, написаното от ...
30.10.2009 11:38
Анонимен 19. И е вяно, написаното от теб и не е. Защото, да, вие, имам предвид предишното поколение, имате повече опит от нас, но ако не ни дадете шанс как ще се научим? Един ден, рано или късно, вие ще се пенсионирате и ако не сте ни подготвили добре, кой ще ви замести? Или ние тогава ще трябва да се оправяме сами, защото няма да има кой да ни покаже елементарни неща. Сигурно ще се справим, но преди това ще сътворим такъв хаос, че не е за разправяне. Трябва да има приемственост и никой не бива да се приема за вечен и незаменим.
цитирай
21. анонимен - Пемсионирането е право на човека и задължение на администрацията.
30.10.2009 11:44
".. една успешна идея за бизнес може да дойде ... "

Няма пречка, ако съм пенсионер и ми дойде идея, да я реализирам. Това няма връзка с въпроса за песнионирането.

Пенсионирането е ПРАВО НА ДОСТОЕН И СМИСЛЕН ЖИВОТ след заслужен труд.

Истината, е, че нито една от партиите НЯМА ИДЕИ какво да прави с България. ГЕРБ е просто сбирщина от недоволни (но не непременно справедливо, или птк умни полицаи и администратори и техните семейства, и са част от самата срутваща се система. Те нямат опит да въведат нещо различно...
цитирай
22. анонимен - Убит
30.10.2009 12:17
Удължаването на срока за пенсиониране си е чист Г Е Н О Ц И Д ! ! ! На 58 г. съм и очаквам съкращение. Заветните за сега 60 г. до пенсия едва ли ще дочакам.
63 години - това са цели 8 години след нормалната възраст за пенсиониране на жените! З А С Р А М Е Т Е С Е, господа управляващи!!!
цитирай
23. анонимен - Поредната нашенска управленска ...
30.10.2009 13:30
Поредната нашенска управленска простотия!Ама какво да искаш от хора,дето се тикат във власта за да бъдат" хора ОТ ПО-ПЪРВА РЪКА"!Просто искат да разтоварят бюджета СЕГА,а че след няколко години и сегашните,и утрешните пенсионери ще искат пенсии,за това не мислят!Наистина не разбирам,как е възможно все такива диванета да ни управляват!!!
цитирай
24. artanis - 16
30.10.2009 13:34
Доколкото знам, не съм глупак, въпреки че никога не е късно човек да направи някоя грандиозна глупост :) Не управлявам пенсионен фонд, нито работя за такъв. ИПИ са ми повлияли, но там е по-друга работата. В момента не ги харесвам. Просто споделям възгледите си, никой не ми плаща за това.
цитирай
25. realist - Хей, artanis!
30.10.2009 15:56
Не исках да се включвам и не исках да бъда злъчен като теб. Всъщност има прилика между теб и финансовия министър. И не бих обяснила каква е тя, за да те не обидя. Не зависимо, че ти се опита да го направиш с мен. Въпросът ми е как приемаш приумиците на финансовия министър и може ли мъж като него да говори не пушете, а моркови дъвчете или да се появи с две пици без да се конкретизира с цифри и да разяснява Бюджет 2009 и Бюджет 2010. Всъщност и аз не работя на случайно място, но повярвай ми достатъчно години опит имам зад мен и с достатъчно хора от различни среди контактувам и повярвай ми имам много по-реален и трезв поглед върху тези неща. Всъщност антикризисните мерки, които предлага г-н Дянков са неприемливи.Не смятам, че в Бюджет 2010 трябва да бъде заложено 200% увеличение на заплатите в Министерски съвет, защото тогава нали разбираш, че това е чиста наглост от тяхна страна. По-скоро трябва да се съкратят не местните администрации, а да се районира България на 6 региона т.е. на шест области, а не 28, както е до сега. И крайно време е държавните чиновници сами да си плащат осигуровките. Запитал ли си се колко струват и те на държавата. Но такива мерки не се взимат, тъй като са и в ущреб към тях. Представяш ли си какви данъци и осигуровки трябва да им се измъкват от джобовете. А какво да кажат обикновените хора, които са труженици и пчелички за тях. Не трябва ли да се намали броя на народните представители, тъй като никъде другаде няма такава цифра, а и общинските съветници, които се смятат за общественици и те лапат и имат претенции. Та това е основното: замразяване на заплатите в бюджетния сектор, райониране на 6 области, изплащане на осигуровки от държавните служители и по-малък брой депутати и общински съветници. Не смятам, че пицата на г-н Дянков е по-показателна.
цитирай
26. анонимен - МЪКА ИМА ОЩЕ....
30.10.2009 16:06
Това снесе новото правителство с недоношчета к'во да се прави пенсионери и кандидат пенсионери ще вързват бюджета на Б.Б.Така ще е орисията на всеки който е останал в БГ а кой останаха пенсионери , кандидат пенсионети и цигани,а младите който реално не виждат светлина в тунела се изнесоха и защо ли? -липса на работни места и справедливо заплащане на труда им.
цитирай
27. artanis - realist
30.10.2009 17:29
Единствената прилика, която виждам е, че и двамата сме цайсове :) Но забележи, че аз не говоря нито за министри, нито за партии, нито за програми, нито пък за бюджети.

За да обобщя позицията си, аз съм против държавата и всичките й пипала. Поне против, това, което е Република България в момента (включвам медиите и компаниите с протекции).

Дали греша, може и да греша, за това дискутираме тук, поне аз.

поздрави:
цитирай
28. анонимен - В къщи си имам двама пенсионери. ...
30.10.2009 17:55
В къщи си имам двама пенсионери.Баща ми е в по-напреднала възраст,но майка ми е на 61.Пенсионира се на 58 годишна възраст и реши да продължи да работи след пенсионирането си.Успя да издържи едва година и няколко месеца и се наложи да напусне,т.е. спря да работи на близо 60 годишна възраст.Дотолкова и стигнаха силите.А ако трябваше да работи до 63 и ме нямаше мен да и помагам?Дали щеше да доживее до пенсия?Аз самия съм на 41 години и съм мъж.До този момент имам 23 години трудов стаж.Ако бъдат въведени новите пенсионни възрасти трудовия ми стаж по време на пенсионирането ми ще е 47 години.Като направя една сметка,че 4 години от трудовия ми стаж е първа категория труд,а 10 втора(работил съм и продължавам да работя с вредности),като добавя стреса,"чистия въздух" който дишам,"добрата" храна с която се храня и т.н. аз лично не смятам,че ще успея да доживея заветната пенсионна възраст.Обричат ме на работа доживот.Средната продължителност на живота на мъжете в България е 73 години,а на жените 76,като тенденцията е средната възраст на намалява.Като гледам както е тръгнало докато дойде време да се пенсионирам възрастта за пенсиониране на мъжете ще е станала 70 години при средна продължителност на живота 69 години.Жал ми е за мен,жал ми е и за страната и народа и.
цитирай
29. анонимен - муспи
31.10.2009 09:08
Интересно как съчетава правителството повишаването на пенсионната възраст с безработицата? А мангалите защо се пенсионират с раждането си?
цитирай
30. анонимен - много точно
31.10.2009 09:56
Блогът е изпълнен с черен хумор,но иначе е изключително точен и навременен.Въпросът е как да повлияем на управляващите,за да разберат,че това което са намислили/особено Дянков/граничи с геноцид над стресирания и болен български народ.
цитирай
31. анонимен - kym anonimen
31.10.2009 20:32
za wasche swedenie-srednata wyzrast na myjete u nas predi edna godina besche iznesena ot nacionalen statisti4eski institut-67 g.komentirajte sega!
цитирай
32. анонимен - anonimen 2
31.10.2009 20:42
s tazi sredna wyzrast na myjete u nas te otkrito kazwat,4e nikoj nqma da dojiwee pensionirane...nikoj ne polzwa hubawite strani na 4ujdiq pensionen zakon-naprimer pensionirane po-rano ,s namalena pensiq...ama kakwo moje da se namali ot naschite pensii?cql jiwot rabotih ne mnogo leka i mnogo otgoworna rabota,na niwo izpylnitel s wische obrazowanie i wisok cenz.mislq ,4e schte polu4a okolo 200 lw pensiq.mnogo rabotnici okolo men polu4awat 300-400 lw pensii...obezkurajen sym,kato wsi4ki i powe4e ot nqkoi...
цитирай
33. анонимен - На 53 съм. Това лято работих като ...
31.10.2009 21:14
На 53 съм.Това лято работих като барманка,иначе съм работила като сервитьор до сега!В момента не работя,но не съм се отказала и ще си намеря работа!Няма да се пенсионирам никога или не в този живот!Харесва ми да работя!Всеки да работи докато може и иска!
цитирай
34. анонимен - ВСЕ ОЩЕ МЛАДА
01.11.2009 03:58
На 45 съм и имам сили да се боря .Но моите родители са на 64 и боледуват и двамата .Баща ми получи инсулт когато навърши 60 като как да се радват на старините си. Аз на тях ли да помагам или да отглеждам сама детето си което е на 12 .С тези големи заплати и безотговорни бащи които за по лесно бягат от отговорност НА възръста на моите родители вече ще съм изхабена ако въобще доживея.
цитирай
35. анонимен - те ще ни хранят
02.11.2009 21:39
нали циганите ще се напъплят и тогава като няма кой да работи ще трябва те да работят, щото както върви май ние ще сме малцинство и ще трябва да живеем от мнозинството
цитирай
36. анонимен - пропуснат линк
09.11.2009 13:41
Радвам се, че моят материал е публикуван и тук, но е редно да посочите линк към сайта, от който е взет- http://pisnani.com/article.php?V0b95e6ec=8&V92a2b5cb=1880
Мария Филимонова
цитирай
37. анонимен - пенсиоирането
04.09.2010 15:28
Работя като медицинска сестра в реанимация вече 28 години.Трудна,тежка работа.Прибирам се направо скапана,а семейството ми чака на мен.Деца,съпруг,стари родители.Докога ще се подиграват с нас?Няма почивка,прсонал също,всички избягаха по чужбина.Никой не взем мерки.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: realist
Категория: Политика
Прочетен: 862681
Постинги: 154
Коментари: 446
Гласове: 790
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930